top of page

Nota informativa sobre les incidències del repartiment postal de Correus


El passat 19 d'abril de 2022, l'alcalde de Molló es va reunir a l'Ajuntament amb el cap de distribució a la demarcació de Girona de la "Sociedad Estatal Correos y Telégrafos, S.A., S.M.E " (Correus) per expressar-li les queixes d'alguns ciutadans en relació al repartiment de correu postal per part d'aquesta empresa.


Durant els últims mesos, diversos ciutadans han expressat a l'Ajuntament queixes en relació al servei que Correus ofereix al municipi. Tanmateix, a Correus no consta cap queixa formal feta per ningú del municipi. Es recorda que les queixes sobre qüestions postals de l'empresa s'han de fer a través del web de Correus tot clicant aquí. La queixa més habitual és que moltes cartes no es dipositen a la bústia de la persona interessada, entre d'altres.


El responsable de distribució de Correus va comentar que les cartes es dipositen a la bústia corresponent en funció de l'adreça, i no pel nom del destinatari. Així doncs, el fet que una carta no arribi a la seva bústia, és a causa de que l'adreça que hi consta no és correcta. De fet, existeixen de forma habitual cartes on consten adreces incorrectes o no oficials, com ara:

  • Barri Espinavell, s/n: aquesta adreça (via i número) no existeix.

  • Plaça Major, 30: no existeix aquest número.

  • C/ Horts d'en Rodà: aquest carrer actualment no existeix, ja que es va canviar el nom pel de Solà Morales.

  • Mas Can XXXX: els noms de les cases o masos no són una adreça oficial. Totes les finques tenen un nom de la via i un número (i a més poden tenir bloc, pis, porta...). Així doncs, el Mas Can XXX oficialment és Veïnat de Favars, 8, o Carretera de França, 12.

Així mateix, Correus informa que només es fa repartiment a domicili al nucli urbà de Molló, i que la resta de nuclis i veïnats tenen una agrupació de bústies en determinats espais (Font Vella, Can Fumat, Espinavell...), ja que Correus no fa repartiment casa per casa.


Es demana a la ciutadania que vulgui tenir un bon servei de recepció de cartes de Correus que:


a) En primer lloc, cal saber quina és la teva adreça oficial (nom de via-carrer i número, bloc, pis, porta... Si no la saps, truca a l'Ajuntament per a informar-te'n. Si tens dubtes, truca'ns igualment.


b) En segon lloc, cal posar el número de la casa a la façana, en un lloc ben visible, per indicar al carter/a el número de la finca.


c) Després, cal escriure a la bústia (a la de casa pels de Molló o a les agrupades per Espinavell, Fabert i veïnats), l'adreça de forma clara i precisa (més que no pas els noms dels destinataris).


d) Ens hem d'assegurar de comunicar l'adreça correcta a qui ens envia les cartes (bancs, administració, Agència Tributària, empreses de telefonia, gas, llum...) i que la canviïn de la seva base de dades.


Si hem fet tot això, i tenim problemes amb la recepció de les nostres cartes, cal fer una queixa a Correus, al web https://www.correos.es/es/ca/atencio-al-client/la-teva-consulta-la-teva-reclamacio

168 views0 comments

Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page