top of page

Obligació d'inscriure l'aviram d'autoconsum (ous o carn) al registre d’explotacions ramaderes

Totes aquelles persones que tinguin aviram per autoconsum, cal que el registrin al Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (DARPA) de la Generalitat de Catalunya, d'acord a la normativa vigent.


Atesa la normativa vigent d’ordenació ramadera, es consideren explotacions avícoles d’autoconsum aquelles que tenen un màxim de 0,15 URM (Unitats Ramaderes Majors)− és a

dir, un màxim de 30 gallines ponedores o de 50 pollastres d’engreix− i que, en cap cas, comercialitzen els animals, ni la seva carn, ni els ous, ni altres produccions.


El registre de les explotacions d’autoconsum és necessari per a una correcta gestió dels animals presents a qualsevol instal·lació ubicada a Catalunya, en previsió de situacions d’emergència sanitària i també per raons d’interès públic; per la qual cosa, el tràmit per comunicar la tinença de les aus i/o altres espècies productives que es puguin tenir en règim d’autoconsum es pot efectuar de forma senzilla:


  • Acudint de forma presencial a l’oficina comarcal del DARPA del Ripollès, per presentar la documentació per a la inscripció de l’explotació al Registre d’Explotacions Ramaderes (RER) del DARPA.

  • Acudint a l’Ajuntament per presentar la documentació necessària perquè, des de l’Ajuntament, es faci tramesa al DARPA.

  • Presentant la documentació per a la inscripció de l’explotació al RER mitjançant una petició genèrica, accedint al següent enllaç: https://web.gencat.cat/ca/tramits/tramits-temes/Peticio-generica



Documentació a omplir, signar i presentar:


Comunicació d’inici d’activitat o modificació de l’activitat ramadera per a la seva

inscripció al registre d’explotacions ramaderes


Memòria pel Registre d’explotacions d’autoconsum



Comments


Commenting on this post isn't available anymore. Contact the site owner for more info.
bottom of page